Zamów do 23:59 z gwarancją dostawy na jutro |

00 g 00 m 00 s
Waluta

TAX FREE


  1. Czym jest i jak działa TAX FREE?
  2. Co zrobić, aby otrzymać zwrot podatku?
  3. Jak TAX FREE funkcjonuje w praktyce?
  4. Jak i kiedy otrzymasz zwrot?
  5. Czy TAX FREE obejmuje wszystkie towary?
  6. Jak uzyskam potwierdzenie wywozu towarów na granicy, mając dokument TAX FREE tylko w formie elektronicznej?
  7. Czy w przypadku, gdy mam otrzymać zwrot VAT w formie bezgotówkowej np. zwrot podatku na rachunek bankowy lub na kartę płatniczą, muszę osobiście dostarczyć dokument TAX FREE z potwierdzeniem wywozu towarów z terytorium Unii Europejskiej?
  8. Czy po 1 stycznia 2022 r. otrzymasz od sprzedawcy papierowy dokument TAX FREE?

 

Czym jest i jak działa TAX FREE?

TAX FREE to system zwrotu podatku VAT osobom, które nie mają stałego miejsca zamieszkania na terytorium UE. Miejsce stałego zamieszkania danej osoby ustala się na podstawie paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.


Dotyczy tylko zamówień online (również zamówień z darmowym odbiorem w sklepie stacjonarnym) na kwotę minimum 200 zł brutto.


Dla użytkowników systemów iOS oraz Android dostępna jest aplikacja mTAX FREE PL, która umożliwia zarządzanie dokumentami TAX FREE wystawionymi na terenie Polski. Dzięki niej można łatwo sprawdzić status swoich dokumentów online!

Co zrobić, aby otrzymać zwrot podatku?

  1. Złóż zamówienie w naszym sklepie.
  2. Po zakupie skontaktuj się z nami mailowo zapytania@militaria.pl lub kontaktua@militaria.pl (możesz pisać po ukraińsku) i podaj w treści maila:
    • nr zamówienia, którego ma dotyczyć TAX FREE;
    • Twoje dane paszportowe, jeśli będziesz przekraczać granicę z zakupionym towarem:
    • imię i nazwisko pisane alfabetem łacińskim,
    • datę urodzenia,
    • nr i serię paszportu oraz kraj wydania;
    • informację jak chcesz otrzymać zwrot podatku:
    • gotówkowo – odbierzesz pieniądze osobiście w jednym z naszych salonów,
    • bezgotówkowo – podaj nr konta, na który przelejemy Ci zwrot pieniędzy.

Osoba korzystająca z systemu TAX FREE otrzymuje zwrot w polskiej walucie (PLN).

Jak TAX FREE funkcjonuje w praktyce?

  1. Dokonujesz zakupu towaru w naszym sklepie internetowym
  2. Wysyłasz do nas wiadomość z danymi.
  3. Otrzymujesz od nas dokument TAX FREE w formie elektronicznej w ciągu 1-2 dni.
  4. Twoje zgłoszenie TAX FREE trafia do bazy elektronicznej na granicę.
  5. Przed przekroczeniem granicy:
    • towar nie może być rozpakowany – musi być w oryginalnym opakowaniu;
    • przygotuj dokument TAX FREE w formie elektronicznej (na urządzeniu mobilnym) lub jego wydruk;
    • jeśli nie posiadasz wszystkich towarów ujętych w dokumencie TAX FREE - zgłoś to na granicy!
  1. Podczas wywożenia towaru z kraju jesteś zobowiązany:
    • okazać funkcjonariuszowi polskiej Służby Celno-Skarbowej dokumenty TAX FREE (na urządzeniu lub wydrukowane dla uzyskania potwierdzenia wywozu);
    • na żądanie okazać wywożony towar.
  1. Z systemu TAX FREE zostanie wygenerowane elektroniczne potwierdzenie wywozu, na żądanie otrzymasz pieczęć POLSKA-CŁO na Twoim wydrukowanym egzemplarzu dokumentu.

WAŻNE:

Wywóz zakupionego towaru musi być dokonany nie później niż w ostatnim dniu trzeciego miesiąca, który następuje po miesiącu, w którym odbyła się sprzedaż. Przykład: towar kupiony 20 lipca może zostać wywieziony najpóźniej 31. października. 

Jak i kiedy otrzymasz zwrot?

  • Zwrot bezgotówkowy: Zwrot podatku otrzymasz na konto po potwierdzeniu w systemie TAX FREE, że towar opuścił terytorium RP
  • Zwrot gotówkowy: Otrzymasz osobiście w sklepie stacjonarnym po potwierdzeniu wywozu towaru w systemie TAX FREE od Straży granicznej. 

Pamiętaj, że nie możesz zmienić wybranej wcześniej formy zwrotu podatku! Zwrot możliwy jest w przypadku realizacji formularza TAX FREE nie później niż do 10 miesięcy, które następują po tym, w którym dokonano dostawy towaru. 

 Ważne! Przyniesienie ze sobą poniższego dokumentu podpisanego/opieczętowanego przez organ celny, przyspieszy weryfikację i wypłatę.

Przydatna może się okazać ulotka ze strony rządowej TAX_FREE_ulotka_internet.pdf (granica.gov.pl) dostępna w kilku językach (w tym ukraiński i rosyjski).

Czy TAX FREE obejmuje wszystkie towary? 

WAŻNE! Jeżeli dokonujesz zakupu towarów w jakiś sposób reglamentowanych na terytorium Ukrainy, takich jak termowizory, celowniki optyczne lub noże wojskowe polecamy nie korzystać z procedury TAX FREE.

Link do towarów podwójnego przeznaczenia w języku ukraińskim:

  1. https://poland.mfa.gov.ua/news/26464-uvaga-rozjasnennya-ta-rekomendaciji-shhodo-vezennya-tovariv-vojennogopodvijnogo-priznachennya-v-ukrajinu
  2. https://www.kmu.gov.ua/npas/95215884
  3. http://www.ntc.kiev.ua/download/ediniy_spisok/spisok_verstka_19_11_2015.pdf

UWAGA! Dotyczy to również Wielkiej Brytanii. Jeżeli dokonujesz zakupu towarów w jakiś sposób reglamentowanych na terytorium Wielkiej Brytanii to nie polecamy korzystać z systemu TAX FREE.


Poniższy link odsyła do informacji na temat przepisów regulujących import noży, mieczy i wszelkich innych rodzajów broni ofensywnej do Wielkiej Brytanii:

https://www.gov.uk/guidance/import-controls-on-offensive-weapons?step-by-step-nav=849f71d1-f290-4a8e-9458-add936efefc5#importing-knives-swords-and-other-offensive-weapons-into-the-uk

Jak uzyskam potwierdzenie wywozu towarów na granicy, mając dokument TAX FREE tylko w formie elektronicznej? 

Jeśli zakupione w Polsce towary wywozisz z terytorium Unii Europejskiej przez polskie przejście graniczne, to sprzedawca otrzyma elektroniczne potwierdzenie wywozu tych towarów w systemie TAX FREE, które zostanie przekazane przez polskie służby celne.


Potwierdzenie wywozu na wydruku elektronicznego dokumentu TAX FREE będzie realizowane przez urząd celno-skarbowy na żądanie podróżnego, poprzez umieszczenie pieczęci „Polska-Cło”. Należy jednak pamiętać, że samo potwierdzenie na wydruku dokumentu elektronicznego TAX FREE, bez uprzedniego elektronicznego potwierdzenia w systemie TAX FREE, nie uprawnia podróżnego do uzyskania zwrotu podatku.


Uwaga! Jeśli opuszczasz terytorium Unii Europejskiej z innego kraju członkowskiego niż Polska, musisz posiadać papierowe dokumenty TAX FREE. Będą one stanowić potwierdzenie wywozu towarów zgodnie z przepisami obowiązującymi w danym kraju.

Czy w przypadku, gdy mam otrzymać zwrot VAT w formie bezgotówkowej np. zwrot podatku na rachunek bankowy lub na kartę płatniczą, muszę osobiście dostarczyć dokument TAX FREE z potwierdzeniem wywozu towarów z terytorium Unii Europejskiej?

Jeżeli zakupiony towar wywieziesz z terytorium Unii Europejskiej przez polskie przejście graniczne, to my otrzymamy elektroniczne potwierdzenie, że towary zostały wywiezione, i na tej podstawie zwrócimy Ci podatek w formie, jaką wybrałeś w momencie zakupu towarów i wystawiania dokumentu TAX FREE, czyli na twój numer rachunku bankowego, który podałeś sprzedawcy lub na twoją kartę płatniczą, której numer podałeś sprzedawcy. W takim przypadku nie musisz osobiście dostarczać dokumentu TAX FREE z potwierdzeniem wywozu towarów. Wszystko odbywa się elektronicznie, a wybór bezgotówkowej formy zwrotu VAT dodatkowo skraca czas, w którym otrzymasz zwrot podatku.

Czy po 1 stycznia 2022 r. otrzymasz od sprzedawcy papierowy dokument TAX FREE?

Po 1 stycznia 2022 r. sprzedawcy nie są zobowiązani do wydawania papierowego dokumentu TAX FREE. Jeśli jednak dasz im znać, że chcesz otrzymać ten dokument w formie papierowej, dostaniesz wydrukowany elektroniczny dokument TAX FREE. Ważne, aby pamiętać, że papierowy wydruk będzie potrzebny, jeśli planujesz wywieźć towary zakupione w systemie TAX FREE w Polsce z Unii Europejskiej przez granicę innego państwa członkowskiego.